העקבות מבצע עמוד ענן, נראה כי מבצע זה השפיע גם על ענף התיירות. ע"פ נתוני נתב"ג נראה כי ישנה ירידה של 3.7% וזה בהשוואה לחודש המקביל בשנת 2011.

על מנת לשפר את מאזן התיירים לישראל ישיק משרד התיירות קמפיין בחו"ל על מנת לעודד את תנועת התיירים לארץ. עלות הקמפיין כ- 15 מליון ₪ אשר מיועד לקהל התיירים ברוסיה, ארה"ב וקנדה. ליוזמה זו הצטרפה גם התאחדות המלונות על מנת לעודד את התיירות לדרום.

תנועת התיירות של הישראלים לחו"ל במהלך עמוד ענן לא הייתה חריגה מעונות מקבילות, לתושבי הדרום נסיעה לחו"ל יכולה הייתה להיות על מנת להתרחק מעט מהלחץ וצבע האדום. דבר יכול היה להיות תחליף לטיפול זוגי או טיפול משפחתי.


*